Kalájk Gasztroblog

Finom ételek nem túl drágán? Ez a Kalájk! Gasztroblog elsősorban fiataloknak, akik szeretnek különlegeseket és finomakat enni, viszont a pénzszórást inkább elkerülnék. Étteremajánlók, receptek, események, érdekességek.

Címkék

csokis (1) csokival (1) cukrászda (1) dizájn (1) édesség (1) fagyival (1) forró (1) muffin (1) olasz (1) saláta (1) shake (1) shop (1) sugar (1) sütés (1) süti (1) tészta (1) vanília (1) vapiano (1) Címkefelhő

Étterem marketing Amerikából I.

2013.02.24. 13:29 Megasztro

Egyszerű, olcsó, következetes és hatásos marketing. Egyszerű európai turistaként mindenképp meggyőzött és nem csalódtam.

best burger in denver

Célcsoport
A Sziklás-hegység egy óra autózásra található az 1600 méter magasan fekvő Denvertől, Egyesült Államok egyik legfelkapottabb síközpontjától. A legtöbben itt szállnak meg és reggel mikrobuszokkal vágnak neki a síelésnél. Emiatt nagyon magas a turisták száma -12,7 millió évente. Budapesttel összehasonlítva ez 6-szor több, míg csak kétszer annyian, 4 millióan élnek ott. Szóval turisták egy kiemelt célcsoport.

Pozicionálás
Nem állít magáról többet az étterem, csak annyit, hogy nálunk kapható a legjobb burger Denverben. A zseniális az, ahogyan mindezt elmondja.

Meggyőzés
Hatalmas molinón hirdeti, hogy övék az legjobb burger 5280 szavazat alapján és rengeteg újságot említ, hogy ezt kik közölték le: Denver Post, USA Today, stb. A bejárat előtt a kivágott (!) újságcikkek erősítik a hitelességet. (Semmi online forrás és “letöltés dátuma”.) A kézzel írt menü-táblákon (a pult felett) is ott szerepel az alsó sorban, hogy a Rocky Mountain News is legjobbnak nevezte a burgerüket. De még egy ritkán használt, bár hatékony reklámfelületen, a férfimosóban a pissoir felett is újságcikkeket találunk ezt bizonyítandó. A legapróbb részletekig mindenhol. A turistáknak ekkora meggyőzés pont elég, ennél több bizonyítékot ilyen rövid alatt, nem is tudnának felkutatni. Amikor turisták vagyunk, akkor pont az ilyen ételek érdekelnek minket. A legfinomabb étel, a helyi különlegesség, amit máshol nem kaphatunk meg.

best burger in denver

best burger in denver



Tényleg finom?
Mint ahogy a klasszikus Coca-Cola vakteszten már bebizonyították, nem csak az ízlelőbimbóinkkal döntjük el, hogy egy étel vagy ital mennyire ízlik. Pepsit és Cocát kóstoltattak, úgy hogy a fogyasztók nem tudták melyiket isszák. Egyértelműen kijött a tesztekből, hogy a Pepsi finomabb. A Coca-Colát ez arra sarkallta, hogy megváltoztassa a receptet. Ez volt történetének legnagyobb baklövése. Miután kijött az új ízzel, fogyasztói levelek sokasága lepte el őket, hogy mégis hogy képzelik, hogy elveszik az emberektől gyerekkoruk ízét és miért változtatnak a jól bevált recepten. A Coca-Cola ugyanis nem vette figyelembe a korábbi tapasztalatokat, a márka megítélését. Később kimutatták, hogy például a Coca fogyasztásnál nem csak ízérzékelés aktiválódik az agyban, hanem a memóriaközpont is. Tehát az észlelést erősen befolyásolják a fogyasztók fejében kialakult meggyőződések.
 A reklámok, a márka imázsa, a márkával kapcsolatos korábbi élmények. Igaz ez a denveri burgerre is. A burger - íze legyen akármilyen - egyszerűen nem lehet rossz. Akkora erővel és annyi helyről ömlött felém, hogy márpedig mindenki szerint ez a legjobb, hogy elhittem. Tényleg finom volt, omlós és pont jól fűszerezett húspogácsa. A buci is tökéletes. A Coca-Cola visszatért az eredeti recepthez és ezért vezette be 1985-ben a Coca-Cola Classic nevet.

legjobb hamburger

étterem design

wc reklám pissoir

étterem marketing

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.